Persbericht - Smals herschikt directiecomité

Smals herschikt directiecomité met benoeming Stefan Vanhoof en Guy Van Hooveld

Persbericht - Brussel, 1 April 2011

Twee directeurs verdwijnen na een lange carrière uit het directiecomité van Smals. Stefan Vanhoof is vanaf heden de nieuwe managing director Klanten & Resources. Eerder dit jaar trad Guy Van Hooveld aan als directeur Toepassingsontwikkeling & Projectbeheer.

De vzw Smals, die ICT-diensten levert aan publieke instellingen in de sociale zekerheid en gezondheidszorg, dankt Vic Demol en Michel Liesse voor hun jarenlange inzet. Op 1 april vertrekt Vic Demol, directeur Klanten & Resources, na 32 jaar dienst met pensioen. Eerder dit jaar zette Michel Liesse, directeur Toepassingsontwikkeling & Projectbeheer, een punt achter een ‘lifetime career’ van liefst 42 jaar bij Smals.

Stefan Vanhoof (48) neemt vanaf heden de operationele leiding over alle niet ICT-gebonden functies binnen Smals, waaronder klantenbeheer, financieel beheer, human resources en de algemene diensten. Samen met Jean-Luc Vanneste (49), managing director ICT & Operational Services, rapporteert hij aan gedelegeerd bestuurder Frank Robben, die de strategische leiding behoudt. Stefan Vanhoof startte zijn carrière bij Smals 26 jaar geleden als functioneel analist. De jongste jaren was hij als chain service manager verantwoordelijk voor projectbeheer en services in het eHealth-domein.

Guy Van HooveldGuy Van Hooveld (50) werkt sinds 2009 voor Smals en maakte zopas zijn intrede in het directiecomité. Als directeur Toepassingsontwikkeling & Projectbeheer rapporteert hij aan Jean-Luc Vanneste. Guy Van Hooveld is ingenieur elektromechanica (ULB) en executive master in management (Solvay Business School). Hij deed een rijke ervaring op met softwareontwikkeling, kwaliteitszorg en innovatiemanagement tijdens een carrière van meer dan 25 jaar bij Philips.

Over Smals

Smals is een ledenorganisatie die ICT-diensten levert aan publieke instellingen, onder meer in de sociale zekerheid en de gezondheidszorg. Dankzij diepgaande technologische expertise, inzicht in de werkprocessen van zijn leden-klanten en wederzijdse schaalvoordelen levert Smals nieuwe toepassingen en omkaderende diensten met een hoge toegevoegde waarde. Al meer dan 70 jaar is Smals een pionier in de toepassing van informatietechnologie ten behoeve van de Belgische burgers en bedrijven.

Illustraties

Foto's in hoge kwaliteit beschikbaar