eBox

De beveiligde elektronische brievenbus voor de sociale zekerheid

Met de toepassing “eBox” creëerde Smals voor elk bedrijf een eigen beveiligde plek op de portaalsite van de sociale zekerheid. Hier kan een bedrijf documenten van de diensten van de sociale zekerheid aanvragen, ontvangen, consulteren en beheren. De “eBox” is een onmisbaar communicatie-instrument voor alle contacten tussen bedrijven en de instellingen van de sociale zekerheid.

Elektronische uitwisseling van documenten

Elke onderneming kan toegang krijgen tot haar eigen “eBox” op de portaalsite. Op dit persoonlijk en beveiligd deel van de portaalsite kan een onderneming haar eigen documenten aanvragen, ontvangen en bewaren. Het gaat hier om bewijsstukken van aangiften, het personeelsbestand, vakantiebestanden, detacheringsdocumenten enz.

Beveiligde toegang

De “eBox” is een beveiligde toepassing. Om toegang te krijgen tot deze diensten, dient een gebruikersnaam en paswoord aangevraagd te worden. De communicatie met de instellingen van de sociale zekerheid gaat immers over gevoelige gegevens als lonen en andere persoonlijke gegevens. De maximale beveiliging van de toepassing vormt de grote meerwaarde ten opzichte van de klassieke e-mail.

Vereenvoudiging van de sociale administratie

Met de “eBox” zetten we een stap verder in de vereenvoudiging van de sociale administratie. Elektronische documenten vervangen de papieren versie en kunnen in een elektronisch verwerkingssysteem worden opgenomen. Het gemak en de snelheid van informatie-uitwisseling verhoogt en het gebruikersgemak stijgt aanzienlijk. De “eBox" zijn immers op elk moment en vanaf gelijk welke locatie (met internetverbinding) toegankelijk. Bovendien kunnen de documenten door meerdere personen geraadpleegd worden en zitten ze netjes en overzichtelijk samen in een beveiligde ruimte. Het gebruik ervan is gratis en werkt zelfs geldbesparend: minder verzendingskosten, minder kopieën, gemakkelijke archivering…