Software-as-a-Service: Customer Relationship Management

Wat? Een CRM-tool

CRM is een geijkt begrip in vele takken van de dienstverlenende profit sector. Maar ook in de non-profit en overheidsinstellingen is het ingeburgerd, bv. als onderdeel van face to face contacten met aangeslotenen ( via telefoon, loketten, email enz...). Een CRM-platform biedt alle mogelijkheden om die contact name te optimaliseren, controleren, op te volgen.

Kenmerkend: CRM op maat en in ieders bereik

Verschillende modules kunnen ter beschikking worden gesteld:

    • Contactcenter-module ( met al zijn functionaliteiten zoals integreren van verschillende media, ticketing, contactmanagement, emailmanagement, FAQ-beheer, tracking, enz.)
    • Marketing-module: aangewezen voor verzenden van massavolumes van email, (met response, tracking...).
    • Fulfilment

CRM-on-demand:

Smals heeft ook alle competenties om CRM-toepassingen te ontwikkelen die specifiek zijn voor de opdrachtgevers. Men vertrekt van de specifieke CRM-componenten om een volledig bedrijfseigen toepassing op punt te stellen. Verschillende FOD’s maken daar gebruik van om hun contact centers te ondersteunen.

ROI-tip: CRM is niet duur

Voor alle instellingen is contact met de eindgebruiker (burger) een bijzonder aandachtspunt geworden. Daarvoor zelf een CRM-systeem op punt stellen is enerzijds zeer arbeidsintensief en dus kostelijk. Anderzijds bieden ‘open source’ systemen weinig stabiliteit en zekerheid.

Smals biedt een eenvoudig CRM-instapmodel aan, dat later kan worden aangepast aan specifieke behoeften.