Onze website gebruikt cookies om de site gebruiksvriendelijker te maken.

Gemoderniseerde elektronische pv’s voor sociale inspectiediensten

Sinds 2011 gebruiken de federale en gewestelijke sociale inspectiediensten een gemeenschappelijke toepassing om hun pv’s op te stellen. Meer dan tien jaar later was het tijd om de toepassing te vernieuwen. De tool, die eind 2024 in productie ging, werd gemoderniseerd met een gestroomlijnde en gebruiksvriendelijkere interface. Er werd ook reikhalzend uitgekeken naar de nieuwe versie om de toepassing voor te bereiden op nieuwe horizonten, zoals de openstelling voor andere overheidsdiensten (IBZ, Mobiliteit...), het ophalen van gegevens die werden verkregen tijdens inspectiewerkzaamheden, met name dankzij de mobiele toepassing MyDIA (My Digital Inspection Assistant), en een rechtstreeks zicht op de latere verwerking van pv's, mogelijk gemaakt door gegevensuitwisseling via het communicatieplatform eDossier. Het gebruik van de eBox is een van de doelstellingen voor 2025, waarmee een kopie van de pv naar de overtreder kan worden gestuurd. 

Project: ePV 2.0